Salı, Şubat 20, 2024

Zekiye Yüksel’in “Ağrının Üç Hâli” adlı kitabı üzerine…

Zekiye Yüksel'in "Ağrının Üç Hâli" kitabı, ilk baskısını 144 sayfa ile 1 Mayıs 2021 yılında yapmıştır...

35 yıllık bir fabrika işçisi ve 50 yıllık de bir kitap okuruyum, bu süre içinde okurken bana haz ve zevk vermeyen kitapla pek aram olmadı. Hâlâ da öyleyim. Hatta böyle kitapları okumuş olsam da inanın hiçbir şey anlamamış bir şekilde öylece gönlümdeki defteride kapanıp gitmiştir…

Ama öyle kitaplar vardır ki çok uzun yıllar önce de okumuş olsam bile bütün özellikleriyle hatırımdadırlar hâlâ ya da okurken son derece büyük bir zevkle ve hazla okuduklarımı unutmam bir yana onlar hem gönül defterimde hem de kütüphanemde özel yerlere sahiptirler…

Son olarak okuduğum yazar ve şair Zekiye Yüksel’in “Ağrının Üç Hâli” adlı şiir kitabı da bu söz konusu kıymetli kitaplardan biri. Kitap son derece beni büyüledi. Mükemmel bir edebî dili var. Kitabı elinize alınca bitirmeden bırakamıyorsunuz. Yazar Zekiye Yüksel’i de yıllar önce sosyal paylaşım ağlarında gezinirken Suudi Arabistan’da Türkçe dersi öğretmenliği yaparken yaşadıklarını ve gözlemlerini yazdığı “Suudi Arabistan’da Kadın Olmak”adlı kitabıyla tanımıştım…

İyi ki de tanımışım. O kitabını da büyük bir zevkle okumuş kitaplığımdaki hak ettiği yere de koymuştum. Sonra ilerleyen yıllarda Zekiye Yüksel’i daha yakından tanıyınca kendisiyle yazışmalarım üzerinden bu defa o beni kırmayarak yeni çıkan ve okumamı istediği kitaplarını bana imzalı olarak yollamıştı…

Bana yolladığı kitaplarından öncelikli olarak okuduğum “Ağrının Üç Hâli” adlı şiir kitabında kimler yok ki… Roboski katliamından Ankara katliamına kadar her kesimden her yöreden insan kişi ve olaylar şiirlere konu olmuş…

Mesela Zekiye Yüksel Roboski’de katledilenler için bir şiirinde şöyle diyor…

“Kol ve bacakların katır ve atların kanıyla köpüren kar. Koşumsuz atlar gibiydi dağlar. Çılgın kişnemelerini o saat içine yutup Roboski’ye bıraktılar “

Bir başka şiirinde çocuklar için konuşur…

“Hey, siz masadakiler

Asya Afrika can pazarından

Balık Çocuk

İster misiniz rakınızın yanında “

” Ah,picasso geçirircesine tırnaklarımı

katillerin bedenine

kanıyorum kapısız kalplerine

yoldaşım Korkmaz’ın,Ali Deniz’in, Elif’in

sayılamayacak kadar çoktular

beyaz kanatlı can ah, Dilan

kan gölünde yüzen güz değil yüz

Şebnem’in ağzında donup kalan söz

kazındı aklımıza “

Zekiye Yüksel’in bu kitabı Zuzu yayınları tarafından 1 Mayıs 2021 yılında ilk baskısı yayınlanmış. 144 sayfa olarak yayınlanan kitabın Genel yayın yönetmeni Gülsüm Alp yayına hazırlayan editörü ise Şeyhmus Ay’dır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder