Cumartesi, Mart 23, 2019

NEDEN ÖĞRETMEN ŞERİF DEMİREL?

MOLLA DEMİREL...
Şerif Demirel bir öğretmen olarak halktan çocuklar ile elit tabakanın çocuklarının arasında eğitimde fark olmaması için çalıştı. İyi başarılı bir eğitim için sürekli içinde yer aldığı sendika yoluyla eğitim müdürlüklerine, eğitim Bakanlıklarına projeler hazırlayarak sundu. Onların görmemezliğinden usanmadı. Koşuşturan, ezbere değil, sevgiyle besleyen, deneme öğrenme yoluyla çocuk ve gençlerin yeteneklerini geliştiren gerçekte başarılı olacağı alanları saptayan bir eğitim özledi, diledi.
Sık sık geldiği Almanya, Fransa ve diğer Avrupa ülkelerinde otellerde yatmak için değildi.. Bu ülkelerde eğitim nasıl oluyor. Kent içinde çocuk kreşleri, ilk, orta ve yüksek eğitim çalışmaları nasıl sürüyor diye düşündü bu alanları dolaştı, sorguladı, inceledi. Uçakla, araba ile trenle giderken pencerede gördüklerini ve küçük salonlarda iki üç toplantıda ayak üstü konuştuğunu Avrupa’da çok şey gördüğünü sananlardan olmadı.
Oğlunu, yeğenlerini, kuzenlerinin yanına alarak çocuk parklarını, müzelerini, resim, heykel sergilerini dolaştı. Sinema, tiyatro ve konser salonlarına gitti, gördü, dinledi, inceledi.
Şerif Öğretmen her Almanya’ya geldiğinde göl, çay ve nehir boylarında, halka açık parklarda yürüdü, oturdu. Bu alanların nasıl kullanıldığını ve ne kadar temiz tutulduğunu not etti.
Her uğradığı eski kentin özünün nasıl korunduğunu ve yeni gelişen alanlarında neden 3- 4 katın geçmediğini sorguladı. Özellikle evlerin geniş bahçeli olmasına özen gösterildiğini araştırdı. Nehir, göl ve çay boylarının betonlaştırmadığının, bunun yerine en fazla iki kent arasında sınırlı bir dinlenme merkezi olduğunu ve bu dinlenme merkezin tüm çevresinin de halka açık olmasının yararlarını gözden geçirdi.
Bu kadar birikime sahip bir öğretmen olan Şerif Demirel Malatya’nın zenginliklerinin halkı için kullanılmadığını düşündü, üzüldü.

Malatya’nın Tarihi arkeoloji alanı olan Arslan tepe Höyüğü, Nemrut, , Malatya Battal Gazi Kalesi, Orduzu çağlayanı, Darende Çağlayanı, Karakaya Barajı, Keban Barajı, Atatürk barajı, Fırat nehri, Tohuma ve Sultan Suyu Çayı’nın nasıl inşa edileceğini ve dünya halklarına açılacağını iyi bilir Bunlarla kalmaz Akçadağ Kürecik, Doğan Şehir, Kıstıklı Arimazın ( Büyükateş - Başyurt) yaylasında, İsmet Paşa Haçova . Balyan Yaylası, Arap Kir ve Pütürge Yaylalarında dünyada bulunmayan sadece bu yaylalarda yaşayan yüzlerce çeşit sağlık için yararlı bitki yaşıyor ve milattan önceden bugüne gelen mağaralar var. Bunlar imar edilir ve dünya halklarına açılırsa Malatya Hititler dönemindeki ününe kavuşur. İstanbul, İzmir ve Diyar Bakır’ın yanı sıra Anadolu‘nun en zengin, en gelişmiş kültür Kenti olur. Bu alan da on binlerce iş yeri yaşamın her alanında gelişir. Yüz binlerce genç iş bulur. Malatya da yetişen Bal armudu, kayısı, ceviz, fasulye, nohut, mısır, buğday, arpa kısaca bahçecilik, tarım, arıcılık, dericilik, hayvancılık hızla gelişir. Kooperatifleşir dünya pazarlarına açılır.
Bu bilinç işidir. Malatya’yı, Malatyalıları, sevme işidir. Ülkesinin çıkarlarına kendisini feda etme işidir.
Eğer Malatyalı seçmenler her beş yıldan bir Malatya’da sadece birkaç tane zenginin çıkmasını değil de toptan Malatya halkının mutluluğa daha insanca bir yaşama kavuşmasını istiyorsa, çocuklarının mutluluğunu geleceğini düşünüyorsa Şerif Demirel Öğretmeni Malatya Belediye başkanlığına getirmelidir.

Molla Demirel...

1 yorum:

  1. Şerif öğretmende maşallah para bolmuş.Avrupalara hem sık sık hem de çoluk çocuğuyla gidip sosyal ve kültürel etkinliklere dahil olup eğitim sistemi üzerinde kafa yormuş projeler üretip sunmuş...Eee öğretmenliğini ne zaman yapmış peki, bu kadar uğraşın arasında...Bari çocuklarını Turkiyedede gezdirmişmi? Yahu ben Mühendisim. Ev kirasıydı. Masraflardı. Çocuklarımı değil Avrupa'ya götürmek Turkiyede bile 10 sene deniz kenarında bir yere götüremedim. Sen milletle dalgamı geçiyorsun?

    YanıtlaSil